Miért ártalmas a sok ülés?

Miért ártalmas az ülőmunka hosszú távon és hogyan tehetünk ellene

Egy átlagos irodai "ülőmunkát" végző ember napjában kb. 10-12 órát is ülve tölthet.

Ül az utazása során, ül a munkahelyén, majd hazaérve ül a TV előtt is.

Ezek a hatások olyan mértékben megterhelik testünk vázrendszerét, hogy sok esetben kialakulhat hát-  derék- és nyaki fájdalom, valamint szervezetünk érrendszerére, keringésére is rendkívül káros mértékben hat.

Egyes betegségek kialakulásának kockázata nő: elhízás, diabétesz, szív- és érrendszeri problémák, izmok elsorvadása- ellustulása, derékfájdalmak, gerincproblémák, depresszió hajlama, stb.

Munkára gyakorolt hatása: teljesítmény és koncentráció csökkenés, fáradékonyság.

"Sitting is the new smoking" - Egyes külföldi szakirodalmak szerint az "Ülés az új dohányzás".

Álljon le az üléssel, álljon ki egészsége mellett!

Hogyan lehet egészségtudatosabb a munkanapja?

  • használjon állítható magasságú asztalt,
  • munkanapja során 20-30 perces időközönként szakítsa meg ülőmunkáját, tornázzon, mozgassa át végtagjait és folytassa munkáját állva legalább 20-30 percig,
  • menjen ki óránként a friss levegőre legalább 5 percre, vagy szellőztessen!
  • telefonálás közben álljon fel, mozogjon,
  • ne küldjön emailt kollegáinak, ha személyesen is megbeszélhető az ügy,
  • NE használjon liftet, menjen gyalog az emeletre.